Kolejne, jednogwiazdkowe wymagania dla obiektów noclegowych

Kolejne, jednogwiazdkowe wymagania dla obiektów noclegowych

Standardy według hotelowej kategoryzacji poszczególnych obiektów noclegowych zawierają także wytyczne, odnośnie obsługi klienta. W przypadku jednej gwiazdki hotel musi posiadać recepcyjny hol, który to będzie połączony z holem gastronomicznym w minimum 20 metrach kwadratowych. Jeżeli hotel posiada hol restauracyjny istnieje większe prawdopodobieństwo i kategoryzację przejdzie pomyślnie. W przypadku pokoi, które to będą przyjmowały gości na nocleg, musi się tam znajdować, co najmniej suszarka do rąk, ewentualnie mogą to być ręczniki jednorazowego użytku. Konieczna jest umywalka z półką, ewentualnie blatem i lustrem. Musi być także dozownik do mydła płynnego, kosz na śmieci, ścienne wieszaki, a także pojemnik na papier. W przypadku usług, które są świadczone gościom, przybywających na nocleg do danego hotelu, również muszą zostać spełnione pewne wymogi. Koniecznym jest świadczenie przez 24 godziny gorących napojów. Jeżeli gość sobie tego zażyczy, powinien móc zamówić budzenie w pokoju, nawet jeżeli będzie się ono odbywało na zasadzie pukania do drzwi. W przypadku nagłych wypadków hotel jest zobowiązany do udzielenia pierwszej pomocy. Musi być także możliwe przechowanie bagażu w razie potrzeby.