Charakterystyka turystyki businessowej

Charakterystyka turystyki businessowej

Mało kto wie o tym, że wyjazdy służbowe stanowią formy tak zwanej turystyki businessowej. Najważniejsze są oczywiście wyżej wymienione podróże służbowe, które polegają na wysyłaniu pracowników konkretnych przedsiębiorstw do danego miejsca, aby mogli oni nawiązać konkretne kontakty na tle zawodowym za pomocą indywidualnych spotkań. Istnieje również turystyka targowa, która polega na zwiedzaniu wszelkiego rodzaju targów na świecie. Najczęściej zajmują się tym handlarze, którzy na targach mają coś do zaoferowania, jednak czasami robią to również kupcy. Ciekawym przedsięwzięciem jest również tak zwana turystyka motywacyjna – przedsiębiorcy wysyłają swoich pracowników na różnego rodzaju wyjazdy, których celem jest podniesienie motywacji i wydajności pracy całej firmy. Ramy turystyki businessowej obejmują również turystykę kongresową, w której dla odmiany biorą udział ważniejsze osoby danych firm. Chodzi tu oczywiście o wyjazdy których celem są różne konferencje, kongresy, sympozja, seminaria, bardziej zaawansowane szkolenia i tak dalej. Ostatnim elementem turystyki businessowej jest turystyka korporacyjna. Mamy tu na myśli zwykłą turystykę rekreacyjną dla konkretnych ludzi, która jest całkowicie opłacana przez dane korporacje. Turystyka korporacyjna stanowi istotne narzędzie public relations.